Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální rámcování války na Ukrajině
Zítko, Tomáš ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce "Vizuální rámcování války na Ukrajině" zkoumá, jakým způsobem české a zahraniční deníky konstruují mediální obraz tohoto konfliktu v publikovaných fotografiích. Teoretická práce se soustředí zejména na teorii rámcování a její vizuální rozměr, nastolování agendy a mírovou žurnalistikou, přičemž tento normativní směr práce využívá jako výchozí zdroj rámců analyzovaných v praktické části. Analýza kombinuje kvantiativní a kvalitativní přístupy Cílem kvantitativní části analýzy bylo doplnit doposud chybějící data o vizuálním rámcování války na Ukrajině českými a zahraničními médii. Dále se soustředila na vývoj frekvence fotografického pokrytí analyzovaného konfliktu a identifikaci rolí aktérů, kteří na snímcích vystupují. Kvalitativní část se pokusila zjištění kvantitativní části hlouběji prozkoumat analýzou vybrané části snímků zobrazujících identifikované rámce.
Vizuální rámcování teroristických útoků v průběhu let
Chomátová, Nikola ; Štefaniková, Sandra (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Diplomová práce Vizuální rámcování teroristických útoků v průběhu let se věnuje vizuální prezentaci teroristických útoků ve vybraných českých médiích. Teoretická část práce je zaměřena na vizuální rámcování, jež stojí na teoretických základech konceptu rámcování. Pozornost je soustředěna také na způsob vizuální prezentace teroristických útoků v médiích. Cílem výzkumné části práce je srovnat vizuální rámcování útoku na Londýn v červenci roku 2005 a na Paříž v roce 2015 pomocí kvantitativní obsahové analýzy fotografií doprovázejících zpravodajství o těchto útocích. Sledovány budou zejména obecné rámce přítomné ve zkoumaném obrazovém zpravodajství, míra zobrazeného násilí, rozdíly v obrazovém pokrytí teroristických útoků seriózními a bulvárními médii nebo vztah titulku a popisku s vizuálními rámci. Rovněž je zde prezentována rešerše odborných studií vizuálního rámcování teroristických útoků a příbuzných témat.
Vizuální rámcování rwandské genocidy v roce 1994
Macků, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá fotografickým materiálem pořízeným během genocidy ve Rwandě v roce 1994. Etnicky motivovaný konflikt, kdy se ve rwandské populaci většinově zastoupení Hutuové pokusili vyvraždit menšinové obyvatelstvo Tutsiů, si za sto dnů vyžádal téměř milion obětí. Rwandská genocida bývá nechvalně spojována s mačetami a rozhlasem. Primitivními zbraněmi byla zabita většina obětí, k vraždění sousedů i členů rodin docházelo pod vlivem propagandistického rozhlasového vysílání zaměřeného proti tutsijské menšině. Práce se snaží popsat, jak fotožurnalismus v 90. letech referoval o tak specifickém konfliktu, jako je moderní genocida. Využívá k tomu vizuální framingovou analýzu, která vychází z teorie rámcování. Po provedení analýzy bylo v souboru fotografií možné identifikovat opakující se vizuální rámce, prostřednictvím kterých je rwandská genocida na snímcích vyobrazena.
Rámcování události Great March of Return v českých online médiích
Krčková, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá pokrytím události Great March of Return ve vybraných českých online médiích (Aktuálně.cz, Echo24, Haló noviny, iDNES, iRozhlas, Lidovky, Novinky.cz). Demonstrace vypukly počátkem března roku 2018 a dávaly si za cíl návrat Palestinců na jejich historicky daná území Izraele. Teoretická část práce se věnuje konceptu rámcování a rozvádí také často opomíjené vizuální rámcování. Následně pokrývá roli válečné fotografie v médiích, řeší otázku krize fotožurnalismu a poskytuje historicko-politický kontext události Great March of Return. Výzkumná část využívá koncept rámcování a klade si za cíl analyzovat způsob, jakým česká online média interpretovala zkoumaný izraelsko-palestinský konflikt. Pro komplexnější vhled do problematiky se práce věnuje jak verbálnímu, tak textovému obsahu, ten je zkoumán současně nebo porovnáván mezi sebou. Pro možnost testování různých perspektiv využívá práce kvantitativní i kvalitativní metody rámcování.
Vizuální rámcování teroristických ústoků v průběhu let
Chomátová, Nikola ; Štefaniková, Sandra (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Diplomová práce Vizuální rámcování teroristických útoků v průběhu let se věnuje vizuální prezentaci teroristických útoků ve vybraných českých médiích. Teoretická část práce je zaměřena na vizuální rámcování, jež stojí na teoretických základech konceptu rámcování. Pozornost je soustředěna také na způsob vizuální prezentace teroristických útoků v médiích. Cílem výzkumné části práce je srovnat vizuální rámcování útoku na Londýn v červenci roku 2005 a na Paříž v roce 2015 pomocí kvantitativní obsahové analýzy fotografií doprovázejících zpravodajství o těchto útocích. Sledovány budou zejména obecné rámce přítomné ve zkoumaném obrazovém zpravodajství, míra zobrazeného násilí, rozdíly v obrazovém pokrytí teroristických útoků seriózními a bulvárními médii nebo vztah titulku a popisku s vizuálními rámci. Rovněž je zde prezentována rešerše odborných studií vizuálního rámcování teroristických útoků a příbuzných témat.
Rámcování zpravodajské fotografie v českém tisku na příkladu občanské války v Libyi
Polmanová, Magda ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce s názvem Rámcování zpravodajské fotografie českými deníky na příkladu občanské války v Libyi zkoumá, jakým způsobem české deníky vizuálně informovaly o tomto konfliktu. Teoretická část práce se zabývá teorií rámcování a jejím ukotvením ve studiu médií. Zaměřuje se i na roli médií ve válečných konfliktech, vizuální chování člověka, specifika válečné zpravodajské fotografie a její rámcování. Neopomíjí ani důležitý vztah obrazu a textu. Výzkum čerpá z rozsáhlé literatury týkající se mediálního rámcování stejně jako ze zahraničních výzkumů a kombinuje kvantitativní a kvalitativní analytické nástroje. Praktická část vychází z teorie Johana Galtunga a jeho konceptů válečné a mírové žurnalistiky, které lze vnímat jako dva soupeřící rámce. Jednu z prvních obrazových kvantitativních analýz, která ověřovala Galtungovu teorii, provedli Shahira Fahmy a Rico Neumann, jejichž studie byla podkladem pro tuto práci. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké rámce využívají k pokrytí válečného konfliktu česká média. Kvantitativní výzkum se zaměřil na tři soubory charakteristik - pozice fotografie a zdroje, obsah a formální prvky a rámcování. Nejdůležitější součástí analýzy bylo určení rolí zobrazených subjektů, na jejichž základě byly určovány rámce. Účelem kvalitativní analýzy bylo zjištění, zda a jakým...
Fotografie prezidentských kandidátů v českém tisku před prezidentskými volbami 2013
Bednaříková, Barbora ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce Fotografie prezidentských kandidátů v českém tisku před prezidentskými volbami 2013 srovnává vizuální pokrytí devíti prezidentských kandidátů na fotografiích v celostátních denících Lidové noviny, Právo a Hospodářské noviny v období čtyř týdnů před historicky první přímou prezidentskou volbou v lednu 2013. Teoretická část práce přináší syntézu odborných studií zabývajících se vlivem fotografií na příjemce médií, konceptem vizuálního rámcování politiky a tím, jak mohou média prezentováním lichotivých či nelichotivých snímků politických kandidátů ovlivňovat následné rozhodování ve volbách. Metodou kvantitativní obsahové analýzy fotografií práce porovnává frekvenci výskytů jednotlivých prezidentských kandidátů v českém tisku. Pokouší se tak zjistit, zda bylo obrazové pokrytí kandidátů co do počtu snímků vyvážené a určit, kterým kandidátům se dostalo v médiích většího obrazového pokrytí a zda se tato skutečnost mohla odrazit v následných volebních výsledcích. Analýza má rovněž ověřit hypotézu, že noviny publikují více fotografií kandidátů, kteří jsou blízcí jejich názorové orientaci. Kromě toho práce srovnává obecný charakter obrazových redakcí zkoumaných deníků a jejich práci s fotografickými ilustracemi zkoumáním velikostí, typů, umístění, délky popisků a autorů vydávaných snímků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.